parrish.blogg.se

En blogg om vardagliga tankar och känslor skrivet av mig- en kvinna på 50 år

Höst

Kategori: Allmänt

Hösten kan vara ljuvlig tycker jag. När det är sol på dagen, lite krispig luft och sen mörkt på kvällen, man tänder nåt ljus och kurar under filtar.
 
Idag var det tex alldeles lagom kallt när jag for till jobbet. Nu sitter jag här på skolan. Jag är först på plats och dagens jobb ligger framför mig. Det blir att föra in böcker i systemet,skicka iväg brev och kl 9 öppnar vi. Då är min plats i desken-det tycker jag är roligt. Att träffa ungdomarna och svara på frågor. Det tog lite tid att bli varm i kläderna men nu kan jag svara på det mesta iaf.
 
Det var ett lite mörkt inlägg igår men helgen var tuff. Känslorna flög högt och lågt och jag grät och skrattade om vartannat. Men nånstans tar jag mig ur svackan, borstar bort gruset och går vidare. Det lönar sig inte att älta. Det kommer inget gott ur det.
 
Träffade terapeuten  igår efter jobbet och vi pratade om självförtroende versus självkänsla.
Jag inser att min självkänsla ligger på minuskontot. Det har varit för mycket motgångar,för mycket shit som hänt och som jag ställt till med på vägen.
Det kommer ta tid att reparera skadorna.
 
Det här med vuxet barn är komplicerat. Jag är ju vuxet barn till två missbrukare.
Det är därifrån allt bottnar.
Det är där jag måste börja. Bena ut den biten.
 
Sen också jobba med min ilska- jag är ofta väldigt arg. På saker,människor och företeelser- Men egentligen är jag mest arg på mig själv. jag tänker- vad är du för ursäkt till människa egentligen??
Din misslyckade jävel osv osv i all oändlighet
Så- jag har mycket att jobba med i mitt liv.
 
Kommentera inlägget här: