parrish.blogg.se

En blogg om vardagliga tankar och känslor skrivet av mig- en kvinna på 50 år

Otillräcklighet

Kategori: Allmänt

Sitter på jobbet och skriver, det är måndag och jag känner mig rätt låg. Har gjort det ett tag.Jag känner mig otillräcklig ungefär 90% av tiden. 
Inte bra nog på nåt- det fattas bitar av mig på nåt outgrundligt sätt. Svårt att förklara.
Jag trivs faktiskt bäst på jobbet- där känner jag att jag gör nån nytta åtminstone. Oftast iaf.
Men sen- tomhet,ensamhet. Jag börjar fundera på varför jag är ensam- har jag straffat ut mig så bland mina medmänniskor att ingen vill vara med mig? Är jag så ointressant eller bara allmänt ett dumhuvud.
 
Nu låter det som offerkofta men det är bara tankar jag har i nuläget.
 
Har börjat att gå i terapi åtminstone för att ha nån att bolla tankar med.
 
Jag känner att jag gör saker halvdant-allt till hälften. Inte fullt ut.
Det är som jag tappar kraften ungefär halvvägs jämt.
 
Jag ska egentligen inte vara ensam- jag borde ha en partner och massa vänner för i grund och botten är jag en social person.
Utåtriktad och gladlynt (även om det inte låter så just nu)
 
Gudarna ska veta att jag gjort misstag i mitt liv- men jag måste börja förlåta mig själv och göra om och göra rätt.
Nej ensamheten är min största fiende just nu- jag mår riktigt dåligt av den. Helgerna tillbringar jag oftast ensam. Det är en kombination av att vara rätt sliten efter veckans jobb plus att intevilja vara till besvär.
Jag är extremt lättkränkt- en av mina stora brister. Tar lätt illa upp och kan nog vara rätt dryg mot mina närmaste.
 
Jag har startat blogg några gånger men jag tänkte att denna gång ska jag försöka hålla i det och skriva av mig.
Jag känner ett behov av det.
 
Livet ska väl vara mer än det här?
Eller?
Kommentera inlägget här: